Від МСЕК до ЕКОПФО: в Буську працює нова експертна комісія
20 Січня 2025, 16:54

Євген Романюк розповідає про роботу ЕКОПФО
Тепер не треба їздити «по Львовах», вичікувати у чергах, терпіти незручності: у поліклініці КНП «Буська Центральна районна лікарня», що на першому поверсі медичного закладу, запрацювали експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (ЕКОПФО), які замінили розформовані і скомпрометовані МСЕК (медико-соціальна експертна комісія).
Про впровадження реформи у Буську розповідає Район.Буськ.
1 січня 2025 року припинили роботу МСЕК, замість них запрацювали експертні команди, створені у надкластерних та кластерних лікарнях. Як нам розповів директор Буської ЦРЛ Микола Колачинський, на вимогу державної реформи, у Буській ЦРЛ за якихось півтора місяці за сприяння міського голови Ростислава Сліпця було облаштовано окреме відділення, де створили передбачені вимогами умови для роботи експертних комісій. Є почекальня, кабінети для адміністратора та для експертів, окремо – архів, а також пристосована для людей з інвалідністю вбиральня. Відповідає за організацію та роботу нової структури заступник директора з експертизи тимчасової непрацездатності Євген Романюк, який поділися з нами першими результатами.
Комісія обслуговує весь Золочівський район. Діє телефон гарячої лінії (066) 2799 366, за яким пацієнти можуть дізнатись інформацію, яка їх цікавить. До оцінювання залучено лікарів загального профілю: невропатологів, травматологів, хірургів та інших спеціалістів, окрім психіатрів, пульмонологів, кардіологів та офтальмологів. Обов’язково в кожній з команд є терапевт.
Постійного голови такої комісії – немає. Голова обирається відповідно до профілю захворювання пацієнта. Тобто, якщо це є хірургічна патологія, головуючим є хірург. Якщо неврологічна – невропатолог, і так далі. Голова комісії змінюється у кожному випадку. Важливо, що лікар, який скеровує пацієнта на експертне оцінювання, не може входити до складу комісії.
Що змінилось для пацієнта?
Для людей важливо зрозуміти нову процедуру. З 1 січня усі документи приймають тільки в електронному варіанті. Пацієнт має звернутись до свого лікуючого лікаря або до сімейного лікаря. Той визначає, чи є ознаки втрати працездатності та оформляє документи на комісію. Вносить дані у систему та відправляє на електронну пошту. Документи обробляє адміністратор. Таких адміністраторів у Буську двоє. Вони перевіряють, чи є усі документи – паспорт, військово-облікові, медична документація. І відповідно повідомляють на електронну пошту лікуючого лікаря і на електронну пошту або телефон пацієнта чи його представника, що справа прийнята до розгляду, а розгляд призначений на певну дату та годину. Як правило, цю інформацію адміністратори дублюють, тобто телефоном чи на пошту відправляють нагадування, аби пацієнт прибув на оцінювання. На кожного пацієнта зараз йде до пів години часу.
Далі адміністратор у програмі вводить захворювання пацієнта, а програма вибирає, які лікарі мають входити до складу комісії. Тому при розгляді кожного випадку склад комісії змінюється. При цьому система автоматично підтягує прізвища лікарів комісії випадковим методом. Тому ні хворий не знає, хто входить до складу його комісії з оцінювання, ні лікарі не знають, яку справу будуть розглядати. Усе фіксується в протокол. Проблем у самій організації роботи немає – створений запис, люди приходять, знають свою годину. Ажіотажу, щоб як колись були коридори, наповнені людьми, теж немає.
Які результати роботи за тиждень-два?
«Ми на етапі набирання досвіду, іноді виникають питання в процесі роботи. А роботи багато, бо нам постійно передають підготовлені справи, які не встигли розглянути торік, найбільше з Шевченківської МСЕК, і не тільки. А ще повторні та архівні справи. Тож мусимо у короткі терміни «розгребти» усе це»,– розповідає Євген Романюк.
За останні дні 160 отриманих справ відсканували, ввели в електронну систему – вони чекають свого розгляду згідно графіку. Нині комісії працюють двічі на тиждень – у вівторок та п'ятницю. За тиждень, приміром, три комісії оглянули 34 пацієнтів.
Які переваги та недоліки нової системи?
Загалом роботою ЕКОПФО у Буську пацієнти задоволені. Скарг не було, були відгуки, що все організовано набагато професійніше та краще. Однак не все ще працює ідеально. До прикладу, наразі пацієнти отримують паперові документи з мокрими печатками та підписами, бо ще не запрацювала електронна система ЕКОПФО. Як кажуть у МОЗ, потрібен ще незначний час для повноцінного запуску електронної системи ЕКОПФО. І ще одне: незабаром запрацює відеоспостереження. Це також вимога до роботи комісії.
19/02/2025
Середа
19.02.2025
09:03
07:55
18.02.2025
14:15
11:04
ГАЛЕРЕЯ
Бізнес
Еко
Життя
Закордон
Історія
Культура
Медицина
Освіта
Спорт